Blogia
És macu això dels weblog!

El Fòrum: conclusions

El Fòrum: conclusions Ja he anat al famós Fòrum Barcelona 2004. Concretament ahir de 5 de la tarda fins la 1 que van tancar. I mira, que voleu que us digui, la meva conclusió és que em va encantar! Trobo que és una idea nova, a la que ningú està acostumat, on hi ha espectacles i exposicions i on pretenen conscienciar una mica del mal que li estem fent al planeta i a les persones que viuen en ell. I trobo que ho fan amb força encert. Potser tal com diu en Frik moltes vegades són coses en les que els ciutadans normals no podem fer res per solucionar, que ho hauríen de fer els polítics. Doncs aquí és on resta el poder del poble, el granet de sorra que podem donar és en saber escollir bé els polítics.

Però tornant al Fòrum, està farcit d'espectacles que, sobre gustos no hi ha res escrit. Suposo que tot està amb la predisposició que hi vagis, i jo sempre estic obert a tot! El problema és potser en la interpretació d'aquests, però com a tot espectacle la riquesa està en les diferents interpretacions. Potser s'haurien d'explicar d'alguna manera el simbolisme del que es vol explicar perquè s'entenguéssin millor (es pot trobar informació a la web del Fòrum). Així doncs vaig veure el gegant dels 7 mars, que em va agradar molt. També els fantòtems una estoneta, però està més indicat als nens i no hi vaig estar massa. A més d'espectacles de carrer i un concert de música i balls africans.
Però el que més em van agradar van ser les exposicions. Generalment volen expressar unes poques idees, però ho fan, al meu entendre, d'una manera directa i senzilla que t'atrau l'atenció. Potser hi ha moltes dades i no en diuen fonts d'on les han tretes però la funció que tenen és la de conscienciar i crec que la compleixen. De les 4 grans exposicions, els guerrers de xin xan, veus, habitar el món i ciutats cantonades em vaig quedar sense veure potser la que a priori crida més l'atenció: la del xin xan. Però hi havia una cua ahir de potser 2 hores per entrar, així que vam desistir per poder anar a veure més coses on segur hi hauria menys gent. Així doncs, el meu rànking de les exposicions seria: Or-Habitar el món; Plata-Ciutats Cantonades; Bronze-Veus. Encara que costa de fer, perquè les 3 em van agradar molt. Habitar el món et fa reflexionar molt. Tampoc m'oblido de l'espai de la Haima, on hi ha com mini-exposicions que tracten diferents temes per a pensar-hi. En fi, que crec que el fòrum és com un gran museu, amb l'afegit dels espectacles (dels diàlegs ni idea perquè em sembla que s'ha de pagar per entrar i no m'emociona massa la idea ;)). I en definitiva, que em va agradar molt. Quan a organització i estructures també trobo que està molt bé, hi ha forces lavabos que estan nets i els elements arquitectònics al meu parè són força macos. Ara, s'hi ha d'anar amb calçat còmode. Vaja, com si s'anés a Port Aventura. Em van quedar coses per veure, com el circ, els guerrers, l'arbre de la memòria, moure el món....en fi, masses coses, així que és possible que m'hi torni a apropar algun dia abans que s'acabi. Obro el club de fans del fòrum....;)...ja sé que no s'hi apuntarà massa gent....però "buenu"!

1 comentario

Frik -

Jo m'hi apunto X@vi...però jo serè un soci una mica crític, com els del barça, eh?1 jeje
A mi també m'agradaria tornar-hi per veure les exposicions que em vaig deixar. Jo també el recomano a tothom.