Blogia
És macu això dels weblog!

Electricitat estàtica

Electricitat estàtica La cosa s'està posant sèria ja. No sé si sóc jo, la temperatura o el meu cotxe, però no faig més que enrampar-me a totes hores amb la porta-element metàl.lic del cotxe. Pero és la hòstia, perquè no és només que m'enrampi quan ho toco amb la mà "despullada", sinó tocant amb la roba incloent: samarreta, jersei i jaqueta de pell, doncs fent contacte amb el braç, traspassa la molt puta!! I sempre m'acabo enrampant! Fins i tot salten guspires i se sent un crec com els espetecs que fa el foc. Im-pressionant. I el més problemàtic és a l'hora d'acostar-me a la meva noia, que hi ha vegades que ens fem mal i tot de les enrampades que ens fem :(. Algú coneix la solució per a aquest problema?? Jo suposo que deu ser pel contrast de temperatures entre l'interior i l'exterior del cotxe o alguna cosa així...És un problema que a l'hivern sempre tinc, i de forma molt més exagerada que ningú.....quina cosa més rara tu!!I'm the electric man!!

8 comentarios

Marina -

Hola, sóc estudiant i n'estava buscant informació i m'he trobat amb la teva pàgina.
Segons el que he entès del que ens han explicat, crec que això que t'enrampis tant amb el cotxe és perquè quan en baixes, estàs tocant el cotxe i, alhora, també estàs a l'exterior i deu haver-hi tempreatures diferents.
La roba crec que no hi fa gaire.
Que t'enramis amb la teva xicota, potser és degut als protons i electrons de cadascú i a l'enrampada us les passeu.

natàlia -

Uf jo n'estic farta també... sóc infermera i quan he de fer llits i tocar roba no paro d'enrampar-me! Fa mal, se sent paf! i es veu l'espurna i tot. Cada cop que toco els llençols i les mantes, se'm posen els pèls de punta i ja hi tornem a ser. I com que les baranes dels llits són metàl·liques, i els tiradors dels armaris i calaixos, m'estic enrampant contínuament.
M'heu fet pensar en el que dieu de les sabates, perquè les que porto jo són precisament de goma... però es clar, tampoc és qüestió de descalçar-me! jeje.
Sort a tots/es!

Eva -

A mí también me pasa, siempre me han dicho que es por las suelas de goma así que de tanto en tanto intento ir un rato descalza para descargar y la verdad es que... pasa pero menossss.

bages.cat -

Això de les enrampades per l'electricitat estàtica, passa quan la humitat és molt baixa, i el cos no es descarrega, degut a les sabates amb sola de goma, que aïlla, i a les fibres sintétiques que també fan
que es carregui.
Es molt molest i fa mal.
Una solució de les millors, és al baixar del cotxe sense tocar res de metall, tocar amb una clau o un objecte metàl.lic, el cotxe, es a dir agafar ben fort la clau pel cantó metàl.lic i acostar-la a qualsevol part de metàl.lica del cotxe, la porta mateix, veuràs que fa un soroll i surt una espurna, aixó és perquè t'has descarregat, si aleshores tocas la porta del cotxe per tancar-la, ja no t'enramparà perquè tu ja t'has descarregat, l'enrampada es produeix perquè tu et descarreges.
També una altre solució és al baixar del cotxe abans de tocar res metàl.lic ni tocar la porta, et pots descalçar i tocar de peus a terra per descarregar-te.
Espero que os vagin bé aquets consells, ja m'ho direu si os han funcionat, sé de molta gent que ho fa i els hi funciona. Sort.
Veureu que els dies que fa ben enrampa més perque l'aire és més sec.

Frik -

A mi també em passa, jo un dia em vaig enrapar amb una barana d'unes escales!
Jo crec que té aveure amb la humnitat de l'aire, el vent i el tipus de pell, no crec que hi poguem fer res...vigilar els dies que l'aire estigui molt sec, i dur uns guants de goma de 5 cm de gruix.

Estranya -

Fa uns dies jo també en parlava. Jo també veig guspires i l'espetec es sent. M'han recomanat sabates amb sola de goma, sabates amb sola sense goma... i res no funciona. Al final, he acabat obrint la porta del garatge descalça :-S i veure'm entrar o sortir del cotxe ha de ser tot un espectacle... intentant no tocar-lo! Si algun dia trobo alguna solució eficaç, ja te l'explicaré.

noieta -

A mi també em va passar en una feina que tenia, cada cop que tocava el poc de la porta..... zaaaas.... Total que preferia quedar-me hores tancada al despatx a probar sort amb la porta!!! Diuen que les soles de les sabates poden actuar com aïllants o.... conductors

cogollo -

ostres! això a mi em passava, especialment els dies de tramuntana. Tanmateix vaig descobrir que si anava sense la calefacció no m'enrampava tant.