Blogia
És macu això dels weblog!

Les manies

Les manies Fa dies que remeno la idea i realment no sé perquè ho faig. Sempre que tinc temps, que no haig de fer res en especial, agafo un paper en blanc i començo a escriure. Però no frases ni res. Coses inconnexes, paraules, dibuixos, coses que sento per la radio... Ja m'agradaria que fossin per exemple cançons. Però de vegades ho he intentat i la meva imaginació no dóna per tant. Crec que és com si fes un buidament del subconscient i no paro d'escriure coses rares. I sempre a llapis. M'agrada escriure a llapis. És potser una paranoia, però és una mania com una altra. Perquè existeixen les manies? perquè tendim a repetir una cosa que en principi no té massa sentit fer-la i després ens habituem a ella? Són bones les manies? Sempre em poso les lentilles començant per l'esquerra. També es una mania, perquè no passaria res si em poses primer la dreta. Perquè m'agrada seure al metro d'esquenes al sentit de la marxa? en canvi hi ha gent que no suporta anar d'esquenes i encara que hi hagi un lloc per seure d'esquenes es queden de peu. Perquè? Tot són manies. Qui és que ens dóna aquestes manies? són hereditàries? Quan arribo a casa, el primer que faig és treure'm el cinturó. I no és que m'estrenyi ni em molesti, però me'l trec. I potser no em canvio de roba, només em trec el cinturó. No com la gent que arriba a casa i s'ha de canviar de roba, encara que hagi de tornar a sortir al cap d'una hora. D'on provenen les manies? està documentat? La superstició juga un paper important en les manies. Per exemple, molts jugadors de futbol juguen amb els mateixos mitjons perquè un dia els van "donar sort" i des de llavors sempre els porten. Com si fos un amulet. Es poden classificar les manies en grups? per exemple, tots els músics tenen una mania en comú? Hi ha una extranya i misteriosa connexió entre la gent que té les mateixes manies? No tinc resposta a moltes de les preguntes, crec que vaig a agafar un llapis ;).

2 comentarios

X@vi -

Je je...lo de comentar mis post no es una mania, es una costumbre :D.
Yo desde hace tiempo tbien tengo la manía de poner el sleep en la radio para irme a dormir.
I sí, creo q es una buena reflexión. Un acto habitual no se convierte en mania hasta que alguien te lo dice. Para uno mismo es únicamente una cosa que haces siempre. Sólo te das cuenta que es una mania cuando no te dejan hacerlo, y tu te empeñas en que sí, sin fundamento alguno, solamente porque siempre lo has hecho así.

sami -

Cuando escucho música en casa,no puedo irme y parar la música de golpe.Desde pequeño,al irme,pongo SLEEP durante 10min y entonces me voy.Asi mientras me estoy yendo aún escucho la música.Es algo que me puede,no puedo remediarlo.
Por cierto,es sólo mania si alguien te dice que es mania.Para uno mismo es sólo un acto habitual.no?
(también tengo "la mania" de comentar tus posts...)